Velkommen til F2 Version 5

Markedets mest avancerede sagsbehandling har fået nyt design og er blevet lidt hurtigere, lidt nemmere og meget sjovere. Den nye version af F2 frigives den 8. oktober 2015.

Cirka halvdelen af de danske departementer samt en del styrelser, fagforeninger og en række organisationer har nu indført F2. Det er blandet andet fordi F2fra første udviklingstrin og i samarbejde med brugerne er skabt til akt-, sags- og dokumenthåndtering, intern og ekstern kommunikation samt fagspecifikke processer direkte i ét system.

Derfor er F2 ikke alene en ESDH-løsning men et digitalt produktionssystem og fremtidsorienteret samarbejdsværktøj.

Med den nye version får F2 et helt nyt design, så det både er pænt, intuitivt at bruge og i tråd med den generelle tendens at indrette, det analysehuset Gartner kalder, den digitale arbejdsplads, så brugerne oplever fleksibilitet og mulighed for samarbejde samt innovation.

Sjovere fordi F2 er lidt hurtigere og lidt nemmere
Sjovere er selvfølgelig relativt. Men når den software som bruges til sagsbehandling er moderne, pæn og nem at bruge, så er der stor sandsynlighed for, at arbejdet føles lidt nemmere fordi, det glider lidt hurtigere og derfor opleves meget sjovere.

I version 5 introduceres for eksempel et bånd af ikoner og menuer øverst på Vidensarbejderens Desktop, som er den digitale arbejdsplads, som F2-brugerne anvender på pc. Det er et design, som kendes fra moderne software, og som samtidig samler og giver adgang til de mange avancerede funktioner, som F2 består af og kan udbygges med.

God software er intuitivt og let at gå til. Netop derfor vil F2-brugerne genkende både funktioner og logik fra blandt andet Microsoft Office, herunder blandt andet muligheder for ”drag-and-drop” og højreklik-funktioner.

Søgninger og lister er et grundlæggende udgangspunkt for det daglige arbejde i F2. Som altid findes søgefeltet øverst i hovedvinduet, og til højre for søgefeltet er det muligt at vælge hvilke søgefelter der skal vises, og hvordan søgeresultatet skal fremgå.

Nemmere søgning
Som noget nyt er de søgefelter, som relaterer til de mere end 70 forskellige typer søgbare metadata blevet opdelt i kategorier, som giver et bedre overblik over de mange søgemuligheder, og gør det nemmere at lave præcise søgninger.

Det er blevet nemmere at gøre F2 personlig.  Blandt andet er det med Favorit-kategorien muligt at skræddersy søgefeltvisningen, så selv de mest komplicerede søgninger bliver lette og overskuelige, ligesom kolonnerne i søgevinduet er meget nemmere at organisere og dermed indrette på præcis den måde, som passer til brugerens arbejde.

Alt på et sted
Ikoner og menuer skifter afhængig af opgaven, som brugeren er i gang med i F2. Men yderst til venstre i båndet er det hele tiden muligt at skifte mellem Hovedvindue, Sag og Akt, så F2-brugerne i har alt på et sted i deres digitale sagsbehandling.

Som al andet design skal F2 opleves. Og vil du have en demonstration eller blot mere information, så kontakt Jan Horsager hos cBrain på jho@cbrain.com

Læs også om nem og hurtig indkøb af F2 på SKI 02.19 Cloud i magasinet cView 02 2015

Læs også casen om den digitale revolution i Statsforvaltningen med F2 i magasinet cView 01 2015

Kundeportal
Welcome, (First Name)!

Glemt kode? Vis kode
Log In
Enter Member Area
Min Profil Log Out