Ditte analyserer og effektiviserer processer

Ditte omsætter passionen for effektivisering af processer og brugerinddragelse til synlige resultater for cBrains kunder. Efter et år som kandidat er hun allerede klar til at tage lederskab over projekter.

Selvom det blot er et år siden, at Ditte Marie Kraglund blev kandidat fra Informationsvidenskab på Aalborg Universitet i København, er hun i fuld gang med at effektivisere processer og arbejde med brugerinddragelse. Som proceskonsulent hos cBrain blev hun kastet ud i at analysere og levere processer til kunder i F2 fra første dag.

”Jeg er især interesseret i effektivisering af processer: Hvordan kan vi oversætte kundernes problemer til en effektiv digital proces? Samtidig er det afgørende, at brugerne er med hele vejen i arbejdet, så vi løbende har fokus på, at brugerne får det, de har brug for.”

Derfor passede det også perfekt for Ditte, at hun meget hurtigt blev tilknyttet cBrains samarbejde med Statsforvaltningen om digitalisering af processer på forvaltningens F2-platform. Siden hun startede hos cBrain i januar 2016, har Ditte været med på flere centrale F2-projekter i både Danmark og i udlandet. Fra 1. oktober kommer hun endda til at være primus motor på et nyt procesprojekt hos Statsforvaltningen.

Brugerundersøgelse hos startups i San Francisco
Ditte blev færdig med sin kandidat i november, og dengang havde hun ikke hørt om cBrain. Specialet skrev hun i San Francisco om it-startups og deres fokus på brugerunderundersøgelser. Kort efter at hun var kommet hjem til Danmark og havde forsvaret sit speciale, mødte hun cBrains COO, Robert Lentz, ved et middagsselskab.

”Selvfølgelig var det en tilfældighed. Men det viser også noget om, at cBrain stadig er en iværksættervirksomhed, hvor der ikke er langt fra idé til handling. Det samme gælder arbejdsopgaverne og muligheden for hurtig at kunne tage ansvar og i øvrigt sætte sit præg på de metoder, som anvendes.”

Ditte er nu en del af den nye forretningsenhed Software Consulting, som netop arbejder med procesoptimering og en ny måde at udvikle fagsystemer på. Her er hun via F2 og et proces-, selvbetjening- og integrationslag i stand til at bygge løsninger hurtigt og effektivt. Dittes arbejde falder fint i tråd med hendes interesse for effektivisering af processer og inddragelse af brugere – også når brugerne er cBrains egne medarbejdere.

Har lært at tænke teknisk hos cBrain
”Mit job hos cBrain er nok lidt mere teknisk end de kompetencer, som min uddannelse giver. Det var en udfordring for mig – men en god udfordring,” siger hun og understreger, at de manglende tekniske kompetencer i realiteten er en stopklods for at kunne eksekvere på de "findings," som man har fra sine analyser.

”Jeg har hurtigt fået lært det tekniske, blandt andet fordi der er plads til det i jobbet. Det er godt at udvide ens kompetencer løbende, også selvom man lige har afsluttet studiet.”

Ditte trives bedst med at lære noget hver dag. Hun mener, at læringen skal være livslang, men læringskurven behøver ikke at være lige stejl hele tiden:

”Når man sidder med kunder og taler om mulige løsninger, har jeg stor gavn af projektarbejdet på min uddannelse: Jeg tænker kreativt, og kan få enderne til mødes i kundernes udfordringer. Jeg tænker kritisk, og jeg kan hjælpe kunderne med at tænke kritisk i projekterne.”

Kundeportal
Welcome, (First Name)!

Glemt kode? Vis kode
Log In
Enter Member Area
Min Profil Log Out