Michael udvikler software og følger kunderne til dørs

Med næsten 30 års erfaring som softwareudvikler kender Michael vigtigheden af samspillet mellem alle parter i et udviklingsprojekt. Michael er en del af cBrains CRM-platform M4 og han sørger for at være med fra start til slut.

Siden Michael Källberg blev færdig som kandidat i fysik på Lunds Universitet i 1987, har han arbejdet med software både som technical lead, softwarearkitekt og -udvikler. Det er udviklingsarbejdet, der passer ham bedst. Han sørger altid for at følge kunden til dørs.

”Jeg er glad for at have tæt kundekontakt fra start til slut. På den måde skal jeg ikke give slip på projektet efter, at kravene er specificeret og udviklingen er sat i gang, som man ofte oplever som it-arkitekt. Krav, analyse, design, implementering og så test og rettelse - det er hele kæden, man er ansvarlig for. Det er vigtigt for mig.”

”Du er ikke bare en brik i et større puslespil. Men til gengæld en tovholder på et projekt, hvor kundens behov er i fokus og hvor man arbejder ud fra dette. Både på den korte og den lange bane er det vigtigt at kunne hjælpe kunden, når der skal laves ændringer, vedligeholdelse etc.”

Balance mellem teknik og forretning
Michael har arbejdet i cBrain siden 2012 og for ham er der en afgørende forskel på cBrain og andre virksomheder, hvor han har arbejdet. cBrain er den virksomhed, hvor han har oplevet en ægte balance mellem teknik og forretning.

”Andre steder har jeg oplevet, at det enten er teknik eller forretning, der styrer. Hos cBrain vurderer konsulenter og chefer, om det er det rigtige, vi leverer til kunden og siger nogle gange fra over for kunderne i forhold til, hvad de har brug for. Der tænkes efter og prioriteres løbende.”

M4 er et avanceret CRM-system, som understøtter alle administrative opgaver i en medlemsorganisation. Platformen indeholder en avanceret rollestyring, der er den grundlæggende understøttelse af en lang række tilknyttede processer som administration, abonnement, kursus, mentor, selvbetjening og meget andet.

”M4 er webbaseret software. Jeg arbejder med løsninger i Microsoft-miljø bestående af SQL Server, Internet Information Server, C# og .Net. Projekterne er næsten allesammen medlemssystemer med administration og medlemmer, hvor administrationen er indersiden og medlemmerne ydersiden”.

Workshop er en vigtig del af kunderelationen
En vigtig del af kunderelationen hos cBrain er workshops. Michael er optaget af netop den måde, der muliggør i løbet af to til fire workshops præcist at afdække, hvad kunden vil have og producere en demo. En demo som er meget nemmere at forholde sig til end tegninger.

”Samspillet mellem kunden, projektdeltagerne og teknikerne er afgørende for at få skabt et godt resultat. Jeg kan faktisk godt lide alle dele i processen og det er dét, som bl.a. gør mit arbejde spændende.”

”Jeg kan godt lide at arbejde i cBrain, da vi har en uformel tone og der er højt til loftet hos os. Vi har et åbent kontormiljø og spiser alle sammen i vores kantine midt i bygningen. På den måde kommer man hinanden ved og får opbygget et godt arbejdsmiljø”.

Kundeportal
Welcome, (First Name)!

Glemt kode? Vis kode
Log In
Enter Member Area
Min Profil Log Out