Sentry Page Protection

Anvendelse af Office 365 med F2

Der sker en del på Microsofts produkter i skyen, og vi hører om flere kunder, som gerne vil benytte sig af tjenester og programmer under Office 365.

I den forbindelse er det vigtigt at bemærke, hvilke af Microsofts produkter under Office 365 der ønskes i anvendelse. Det varierer lidt på Microsoft hjemmeside, hvornår der tales om Office 365 produkter, tjenester eller programmer.

Nedenfor en kort redegørelse for de områder, som F2 kunder indtil videre har haft spørgsmål til:

Office 365 produktet/tjenesten: Exchange

F2 understøtter Exchange i ”skyen” på Office 365.

Det er vigtigt, at de rette versioner anvendes både i relation til Exchange og F2, og  F2 skal være en version 6.0 R4 (6.0.0.36607) eller nyere.

Overvejer I at flytte Exchange fra on-premise til skyen, er det vigtigt, at I kontakter os i god tid, da vi i projektforløbet skal udføre en rekonfiguration af integrationen og overførelsen skal ske i den rette rækkefølge.

Kunder der selv forsøger har oplevet, at f.eks. F2 mapperne i Outlook ikke fremkommer og heraf problemer med udrulningen.

 

Office 365 produktet/programmerne: ProPlus

Office 365 ProPlus er Word, Excel, PowerPoint, OneNote og Outlook leveret fra skyen. Der tilbydes fx en månedlig release cyklus, således at kunden altid har adgang til seneste version.

Efter samtaler med Microsoft vedrørende Office ProPlus er meddelelsen, at selve installationen, og de mapper som anvendes ved installation, sker efter samme koncepter som ved den traditionelle installation. Vi har således allerede kunder, som anvender Office ProPlus med F2.

F2 version 6.2 R4 understøtter Office ProPlus. Læs mere om dette i Software Requirements.

 

Generelt er det vigtigt, at vi har en dialog med jer og kan planlægge en smidig overgang til Exchange i skyen, da vi også oplever, at Microsoft løbende ændrer deres udbud af services, hvilket kan have betydning for integrationen.

Hvis I ønsker at anvende de cloud-baserede programmer ”ProPlus” og/eller tjenester ”Exchange” i samspil med F2, hører vi meget gerne fra jer.

Kontakt Customer Care på mail pmo@cbrain.dk.

Kundeportal
Welcome, (First Name)!

Glemt kode? Vis kode
Log Ind
Enter Member Area
Min Profil Log Out