F2 Tilskudsadministration

F2 Tilskudsadministration er bygget direkte i F2 ved at konfigurere og tilføje nye sagsgange til F2’s Procesbibliotek. Løsningen kan derfor nemt og hurtigt konfigureres til at bruges til andre tilskudsordninger. Det kan enten være ved at bruge variansstyring i en proces eller ved at kopiere en konkret proces og tilpasse den til en ny tilskudsordning. Standard betyder også, at løsningen er let at vedligeholde, opgradere og videreudvikle.

Funktionelt er løsningen fuldt integreret og understøtter hovedprocesserne i ansøgning og tilsagn, anmodning og udbetaling samt puljeregnskab og overblik. Dette omfatter intelligent selv- og medbetjening med integration til digital post, hvilket gør det nemt for ansøger, og som minimerer fejl gennem indledende kontrol af informationer fra selvbetjeningen.

Sagsbehandlingen understøtter sagstrin med både individuelle postkasser og funktionspostkasser, hvilket eksempelvis inkluderer screening, sortering, prioritering, indstilling, besigtigelse, tinglysning og review. Kombineret med rollebaseret funktionsadskillelse minimerer de mange indbyggede kontroller muligheden for svindel. Endelig omfatter løsningen sagsbogholderi og puljeregnskab fuldt integreret til Navision stat, som styrer udbetaling med fuldt overblik over økonomi og med mulighed for afstemning af de enkelte transaktioner.

F2 kan understøtte fagprocesser direkte i standardsystemet

F2 er et velafprøvet standardsystem. F2 er bygget til at understøtte offentlig forvaltning og anvendes i dag af mere end 75 danske myndigheder. Som noget helt unikt har F2 mulighed for at understøtte individuelle sagsprocesser direkte i standardsystemet, herunder alle opgaver fra selvbetjening til sagsbehandling, integration til eksterne systemer, journalisering og afslutning af sagen.

Processkabeloner
En ny sagsproces tilføjes til F2 ved at beskrive og konfigurere processen i form af en såkaldt processkabelon, som lagres i et F2 procesbibliotek. Hver processkabelon er tilknyttet en sagstype. Når en ny sag initieres af en borger via selvbetjeningen eller internt, tilknyttes sagen en sagstype, hvorefter F2 bruger processkabelonen til at styre og understøtte de konkrete sagsforløb. Eksempelvis består F2 Tilskudsadministration af 3 grundlæggende processer svarende til 3 sagstyper.

For borgeren er tilskud i forbindelse med Natura 2000 opdelt i to trin. Der ansøges først om tilsagn, hvorefter der anmodes om udbetaling. I forbindelse med Natura 2000-løsningen understøttes ordningen derfor i F2 af de 3 grundlæggende processer: Tilsagn, Udbetaling og Puljestyring. Hver af disse processer er beskrevet og lagret som en processkabelon i F2 procesbibliotek.

Når Miljøstyrelsen initierer en ny runde, sker det ved at åbne en ny puljesag. Her fastlægges puljens rammer mv., ligesom puljesagen styrer i hvilken periode, borgere kan ansøge om tilsagn. Puljesagen sikrer således overblikket og styrer hver runde.

Når en konkret runde er åben, kan borgere på hjemmesiden ansøge om tilskud. Dette sker gennem en række guidede trin, hvor brugeren hjælpes igennem ansøgning, samtidig med at der for hver ansøgning åbnes en ny tilsagnsag i F2.

Tilsagn
Ansøgningerne sagsbehandles gennem en række trin. Det omfatter eksempelvis screening, sortering og prioritering, hvilket leder frem til tilsagn eller afslag for hver enkelt sag. Puljesagen opdateres løbende (automatisk), således at myndigheden hele tiden har fuldt overblik over ansøgninger og tilsagn.

Udbetaling
Når tilsagn er givet, åbnes der for anmodning og udbetaling. Dette sker ligeledes ved hjælp af hjemmesiden. Her guides borgeren igennem, og der åbnes en udbetalingssag. I forbindelse med sagsbehandlingen skal der bl.a. ske tinglysning, foretages besigtigelse og checkes de minimis, hvorefter udbetaling godkendes og frigives til betaling via Navision Stat. Puljesagen opdateres parallelt hermed, hvilket hele tiden giver overblik og status.

Puljestyring
Puljesagen indeholder bogholderi med både samlet overblik og mulighed for afstemning på sagsniveau og af de enkelte transaktioner. Puljesagen dokumenterer desuden kommunikation med Navision Stat.

Se hele casen.


For mere information om Tilskudsadministration
kontakt:

Henrik Nordlund
E-mail: hno@cbrain.com




 
Member Login
Welcome, (First Name)!

Forgot? Show
Log In
Enter Member Area