Hurtig feedback fra brugere og et par releases senere er vi på rette vej. 😊
Da vi i november 2021 frigav F2 version 9, indeholdt versionen en ministersluse i nyt design og med ny funktionalitet, som var udarbejdet med input og ønsker fra F2 brugerne – F2 Godkendelsessluse.
Vi blev hurtig klar over, at der var behov for justeringer til den første version og med udgangspunkt i feedback fra de første brugere/organisationer blev funktioner ændret og tilpasset i de næste releases.
Godkendelsesslusen blev forbedret til version 9.1, 9.2, 9.3. og 9.4, og det har resulteret i, at vi nu får en positiv feedback fra brugere. Der er sikkert fortsat forbedringsmuligheder og dem tager vi meget gerne i mod.
En stor tak til alle for bidrag, input og konstruktiv feedback og for jeres tålmodighed.
Grundlæggende funktionalitet
Den grundlæggende arbejdsgang for håndteringen af godkendelser gennem slusen er kort sagt:
Sekretariatet modtager godkendelsen på slusegodkenders trin (f.eks. ministers trin).
I slusen tilføjer sekretariatet et prioriteringsflag og en sorteringsfrist og frigiver derefter godkendelsen til F2 Manager.
I slusen kan f.eks. minister eller departementschef godkende, læst-markere eller returnere godkendelsen.
I slusen modtager sekretariatet igen godkendelsen og kan effektuere eller tilpasse beslutningen.
I slusen kan sekretariatet behandle godkendelserne direkte i hovedvinduet, når en beslutning umiddelbart kan effektueres. Hvis der er behov for at kvalitetssikre vedhæftede dokumenter, åbnes godkendelsen og behandles fra aktvinduet.
Sekretariatet har i slusen mulighed for at styre rækkefølgen, som godkendelserne skal lægge sig i på slusegodkenders iPad.
Mere information
Der er mange andre muligheder i godkendelsesslusen, læs gerne mere om dem på Kundeportalen.
Manualer for Godkendelsesslusen.
Mange hilsner
Anette Stang-Pedersen