Kære alle,
Vi har sendt information ud om problemet, men for en sikkerhedsskyld gentager vi det her på kundeportalen.
I Microsoft 365 er der introduceret mulighed for automatisk at gemme sine dokumenter i Word, Excel og PowerPoint i OneDrive. Aktiverer man denne mulighed, gemmes det dokument, man har åbent, direkte i OneDrive og ikke længere lokalt.
Bemærk at autosavefunktionen og dermed koblingen til OneDrive også kan aktiveres gennem andre funktioner, fx når man slår funktionen Versionshistorik til.
For F2-brugen betyder dette, at hvis man åbner et dokument fra F2 og aktiverer autosave, så mistes forbindelsen fra dokumentet til F2, og dermed bliver dokumentet ikke længere gemt i F2, men kun i brugerens OneDrive.
Denne situation vil også gøre sig gældende for de Office-dokumenter, der åbnes fra andre file-shares, og det er derfor ikke et F2-Microsoft issue.
Vi kan ikke gøre noget for at undgå situationen fra F2, men vores klare anbefaling er, at I ikke gør brug af autosave, når I arbejder i F2.
Det er muligt via Microsoft Group Policies at fjerne autosave knappen fra visningen i Word, Excel og Powerpoint. For at få sat dette op, bedes I tage fat i jeres driftsleverandør.
Skulle I have yderligere spørgsmål, er I velkommen til at kontakte din Customer Care konsulent.
Mange hilsner,
Josephine