Familie og børn - børnebidrag

Dette projekt opstod med fokus på at ændre brugernes rejse gennem systemet. Ved f.eks. en skilsmisse står borgeren overfor komplekse og livsændrende omstændigheder. Oveni det skal borgeren forholde sig til en række offentlige myndigheder, og på samme tid holde styr på, hvad der skal gøres og hvilke offentlige myndigheder, der skal informeres.

Projektets vision var at gentænke brugerrejsen, fra den første kontakt til afslutning af sagen, samt at sikre en mere simpel og integreret service til borgerne, hurtigere sagsbehandling og administrative besparelser.

Hvem er løsningen relevant for?
Statslig myndighed der understøtter ændringer i familielivet.

Funktionalitet
Løsningen leverer processer til styring af børnebidrag online. En end-to-end løsning, der dækker al sagsbehandling, lige fra borgerens selvbetjening, til bilæggelse, herunder styring og booking af møder og ajourføring af relevante nationale registre.


Fordele & resultater

  • Borgere kan ansøge 100% digitalt med alle data kontrolleret og opbevaret centralt.

  • Fuldt revisionsspor og -log.

  • Sagsbehandlingen understøttes og kontrolleres digitalt, hvorved procestid og -omkostninger optimeres.

Software
En fuldt integreret software stack med database, selvbetjeningsmodul, bruger- og rolleadgangskontrol, sagsstyring, akthåndtering, kommunikation, administrationsrapportering, revisionsspor og integration til den nationale borgerportal. Hver enkelt proces føjes som en processkabelon til software stacken, der understøtter et antal sagsformer.

Projekttid: 3-6 måneder


 
Member Login
Welcome, (First Name)!

Forgot? Show
Log In
Enter Member Area