Internationale skatteundersøgelser – udveksling af oplysninger efter anmodning (EOIR)

Digital behandling af anmodninger om skattemæssig information omkring borgere eller virksomheder fra oprindelseslandet, til det land de nu er bosiddende i. Anmodningerne om information kan relateres til en virksomhed eller en privatperson, der bor/arbejder i et specifikt land med det formål at afklare den skattemæssige situation for det pågældende firma/individ i vurderingen af, hvorvidt de skal betale skat i oprindelseslandet.
Målet var at levere ét sikkert system til at understøtte en EOIR-proces, samt de statistiske og rapporteringsmæssige forpligtelser en skattemyndighed har.

Hvem er løsningen relevant for?
Skattemyndigheder over hele verden.

Funktionalitet
Løsningen leveret af cBrain er baseret på en konfigureret og køreklar F2-løsning, så EOIR-løsningen kan leveres inden for en kort tidsramme. Det omfatter et sags- og dokumenthåndteringssystem, formel (integreret mail) og uformel kommunikation (chat), søgelister og rapporteringsværktøjer med fuld søgning i metadata og indhold, sagsbehandlingskontroller såsom frister, anmodninger og påmindelser. Eksisterende data i eksempelvis regneark, mail og vedhæftede filer overføres til F2.

Fordele

  • Èt sikkert system til at understøtte en EOIR-proces, samt de statistiske og rapporteringsmæssige forpligtelser en skattemyndighed har

  • Skattemyndigheden i det ”bosiddende” land reducerer antallet af værktøjer/systemer, der kræves for at styre processen med informationsudveksling, og opnå en samlet revision af aktiviteten.

  • Man kan importere gamle åbne sager via webformularer og løse fremtidige sager mere effektivt.

  • Automatiseringen af ​​den digitale arbejdsgang samles på ét sted, og letter arbejdsgangen for den enkelte sagsbehandler og sparer tid.

  • Giver et overblik over fremskridt og status på samtlige sager og sagsbehandlingen af disse. Sagsbehandlere kan reducere kompleksiteten pr. anmodning og opretholde et overblik over sagsforløbet.

  • Automatisering af enkle opgaver betyder samtidig, at sagsbehandlere kan fokusere på indholdet af anmodninger snarere end den administrative del af processen.

 Software
F2-standardsoftwaren, med en konfigureret EOIR F2-løsning, der kan leveres inden for en kort tidsramme, inkluderer: sag- og dokumentstyring, formel (integreret mail) og uformel kommunikation (chat), søgelister og rapporteringsværktøjer med fuld søgning i metadata og indhold, sagsbehandlingskontroller såsom frister, anmodninger og påmindelser.

F2-skabelonmodul, der understøtter Word-skabeloner med automatisk fusion af datafelter og avancerede tekstfraser. F2-processmoduler med trin-processtyring, checklister og varians. F2 Dashboard og BI-modul til statusrapportering.

Projekttid: 9 måneder


 
Member Login
Welcome, (First Name)!

Forgot? Show
Log In
Enter Member Area