Revision
Baggrunden for en revisionsløsning i F2 er at tilbyde en digital proces med end-to-end sagsbehandling (ESDH) og tjeklister til kvalitetskontrol i revisionen. Samtidig dækkes et behov for at opnå større sikkerhed og reducere svig og fejl i behandlingen af udbytteskatter.
Hvem er løsningen relevant for?
Offentlige og private der skal føre revision
Funktionalitet
cBrain leverer en revisionsløsning designet til først og fremmest at reducere svig og antallet af fejl i behandlingen af udbytteskatter. Desuden leveres en digital proces med end-to-end sagsbehandling (se også case management) og tjeklister til kvalitetskontrol.
De indkommende krav behandles gennem to kanaler: ansøgninger fra finansielle institutioner og banker, der ansøger på vegne af andre, og et mindre antal ansøgninger, der kommer fra enkeltpersoner. Processen kontrolleres lige fra modtagelsen af ansøgningen til den er klar til betaling. Sagsbehandlere, der modtager kravene, følger en standard driftsprocedure (standard operating procedure) beskrevet i en tjekliste for at sikre, at alle sagsgange håndteres korrekt. Løsningen understøtter selve beslutningstagningen, idet systemet undersøger og kontrollerer, hvorvidt der opstår usædvanlige mønster som eksempelvis tegn på svig og fejl. Der er desuden indbygget et såkaldt rettighedscheck, hvorved aktivernes ejerskab valideres og det undersøges, hvorvidt den tilhørende skat er blevet tilbageholdt.
Fordele & resultat
Grundig overvågning af sagsforløb, antallet af og typer af sager, samt hvor langt de er i processen.
Sags arbejdet er samtidig blevet forenklet for de interne brugere, idet al dokumentation vedrørende en sag gemmes ét enkelt sted, og fordi der foreligger klare retningslinjer og en automatiseret proces. Det betyder i praksis, at der kan bruges mere tid på at analysere sagens indhold fremfor blot at holde styr på sagsinformationerne.
Den væsentligt øgede automatiserede kontrol gør det samtidigt lettere at identificere mistænkelige eller interessante sager, der bør kigges nærmere på.
Digitalisering af kravs processen har for vores kunder medført en bedre kvalitet af forhåndsinformation. Førhen kunne dokumentation være mangelfuld, og stille krav om, at der efterfølgende skulle indsamles yderligere information, hvilket medførte forlængede sagsbehandlingstider.
Software
F2-sagsstyringssystemet er en del af det kernesoftware, som anvendes til at konfigurere specifikke tjeklister til at styre arbejdsgangen i den konkrete revisionsproces. Der eksisterer desuden en specifik beregningstjeneste og en integration af ældre/øvrige systemer for at kunne styre kompleksiteten af selve refusionsprocessen. Produktionsbetjeningspanelet giver desuden et operationelt overblik over mængden af sager og deres status i realtid.
Projekttid: 9 måneder