Separation og skilsmisse

Familieretshuset (tidligere statsforvaltningen) var fokuseret på at ændre brugernes rejse gennem systemet. Ved f.eks. en skilsmisse står borgeren overfor komplekse og livsændrende omstændigheder. Oveni det skal borgeren forholde sig til en række offentlige myndigheder samt holde styr på, hvad der skal gøres, og hvilke offentlige myndigheder der skal informeres. Projektets vision var at gentænke brugerrejsen fra den første kontakt til afslutning af sagen. Familieretshuset ville gerne sikre en mere simpel og integreret service til borgerne, hurtigere sagsbehandling og administrative besparelser.

Hvem er løsningen relevant for?
Den myndighed der nationalt håndterer skilsmisser.

Funktionalitet
Processer til styring af separation og skilsmisse online. End-to-end, der dækker al sagsbehandling, fra selvbetjening til afgørelse, herunder styring og booking af møder og ajourføring af relevante nationale registre.

Fordele & resultat

  • Digitalisering af denne service hjælper familier og borgere, ved hjælp af bedre og gennemsigtige tjenester.

  • Såvel borgere som sagsbehandlere oplever en hurtigere og mere effektiv behandling.

  • Borgere kan ansøge fuldt digitalt med alle data kontrolleret og opbevaret centralt med fuldt revisionsspor og -log.

  • Sagsbehandling understøttes og kontrolleres digitalt, hvorved procestid og -omkostninger optimeres, mens svig minimeres.

Software
En fuldt integreret softwarestak med database, selvbetjeningsmodul, bruger- og rolleadgangskontrol, sagsstyring, akthåndtering, kommunikation, administrationsrapportering, revisionsspor og integration til den nationale borgerportal. Hver enkelt proces føjes som en processkabelon til softwarestakken, der understøtter et antal sagsformer.

Projekttid: 3-6 måneder


 
Member Login
Welcome, (First Name)!

Forgot? Show
Log In
Enter Member Area